بارش‌های سیل‌آسا در اصفهان؛ دهاقان با 21.9 میلی‌متر بیشترین بارندگی را تجربه کرد

اصفهان – بارش‌های سیل‌آسا در 24 ساعت گذشته استان اصفهان را فرا گرفت و دهاقان با 21.9 میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار دهاقانیها به نقل از ایرنا، لیلا امینی، رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان، اظهار داشت: پس از دهاقان، پادنای علیا با 21.6 میلی‌متر، فولاد مبارکه با 14 میلی‌متر، شهرضا با 12.1 میلی‌متر، سمیرم با 9.2 میلی‌متر، مبارکه با 8.4 میلی‌متر و زرین شهر با 7.7 میلی‌متر بارندگی، بیشترین میزان بارش را در استان تجربه کردند.

وی افزود: در شهر اصفهان نیز 5.5 میلی‌متر بارندگی در ایستگاه باران‌سنجی اداره کل هواشناسی ثبت شده است.

امینی همچنین از وقوع طوفان لحظه‌ای با سرعت 90 کیلومتر در ساعت در سمیرم و وزش تندباد لحظه‌ای با سرعت 50 کیلومتر در ساعت در اصفهان در 24 ساعت گذشته خبر داد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به خروج سامانه ناپایدار از استان تا اواسط امروز، اظهار داشت: از روز پنجشنبه تا اواسط روز جمعه، جو پایداری در استان حاکم خواهد بود و از بعدازظهر جمعه تا اوایل هفته آینده، شاهد ناپایداری هوا به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب خواهیم بود.

وی در خصوص دمای هوا نیز گفت: کمینه دمای هوای بیشتر مناطق استان در 24 ساعت آینده یک تا دو درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

امینی در خصوص پیش‌بینی وضعیت هوای کلانشهر اصفهان در دو روز آینده، اظهار داشت:

پنجشنبه: صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد
جمعه: صاف، از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید و احتمال رگبار و رعد و برق موقت
این مقام مسئول در پایان، از مردم خواست که با توجه به احتمال بارش‌های رگباری و رعد و برق، از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *