اجرای موفق طرح پویش در استان اصفهان، بر لزوم تسری و تعمیق این طرح به سایر نقاط کشور افزوده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دهاقانیها از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، دکتر سیدحسن حجازی، رئیس این دانشگاه در گفتگوی خود در زمینه طرح پویش گفت: انسان برای برطرف کردن نیازهای خود به کار، شغل و کسب درآمد نیاز دارد. با پیشرفت جوامع، شغل و کسب درآمد از مفهوم فردی خارج شد و مفهومی اجتماعی به خود گرفت. انسان برای کار کردن باید وارد جامعه شود و بسیاری از مناسبات انسان تحت تاثیر ورود به جامعه شکل می‌گیرد.
رئیس واحد دهاقان با اشاره به طرح پویش و اجرای آن در استان اصفهان ادامه داد: در طی سال‌های اخیر، طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان طرحی که قادر باشد معضل کسب مهارت لازم برای ورود به شغل‌های مختلف را پوشش دهد، مطرح شد و شکل بسیار جدی به خود گرفت. در این طرح، فرد علاوه بر تحصیل در دانشگاه‌ها، مهارت آموزی در محل کار مرتبط با رشته دانشگاهی خود را هم در دستور کار قرار می‌دهد و ساعاتی را به عنوان کارآموزی در محل مذکور به آموزش عملی می پردازد تا علاوه بر کسب مهارت‌های لازم، دستمزد خود را به عنوان شهریه تحصیلی به دانشگاه پرداخت نماید.

تقدیر از دانشجوی طرح پویشی واحد دهاقان

حجازی در بخش دیگری از بیانات خود بیان داشت: واحد دهاقان نیز به منظور تربیت نیروی کار دانش آموخته ماهر و  مبتنی بر نیاز واحدهای صنعتی و اقتصادی، با جمع‌آوری نیاز شهرک‌های صنعتی منطقه و شهرستان‌های اطراف، تعدادی از دانشجویان متقاضی خود برای شرکت در طرح پویش در رشته‌های ساخت و تولید، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، ایمنی صنعتی، ایمنی محیط کار، مهندسی کامپیوتر، حسابداری و مدیریت مالی را به شرکت‌های متقاضی معرفی نمود که در اولین همایش ملی طرح پویش به میزبانی واحد خوراسگان، از سحر کرمانپور، دانشجوی رشته کارشناسی ایمنی صنعتی واحد، شاغل به کار همزمان با تحصیل، تقدیر به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *