جستجو

دستگیری شکارچی غیرمجاز پرندگان شکاری و نجات دو بالابان و شاهین در دهاقان

دهاقان- پایگاه خبری دهاقانیها: در عملیاتی مشترک بین نیروی انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دهاقان، یک شکارچی غیرمجاز دستگیر و دو پرنده شکاری ارزشمند از نوع بالابان و شاهین نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دهاقانیها، در تاریخ 27 تیرماه 1403، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان دهاقان با همکاری همکاران خود در یگان حفاظت محیط زیست، موفق شدند فردی را که اقدام به زنده‌گیری و شکار غیرمجاز پرندگان شکاری کرده بود، دستگیر کنند. در بازرسی از خودروی متهم، دو بهله پرنده شکاری از نوع بالابان و شاهین که در شرایط نامناسبی نگهداری می‌شدند، کشف و ضبط گردید.

با توجه به اهمیت حفظ و حراست از گونه‌های جانوری در معرض انقراض، پرندگان مکشوفه در کمترین زمان ممکن و با هماهنگی فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان، به مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در پارک ملی کلاه قاضی منتقل شدند تا پس از انجام معاینات لازم و اطمینان از سلامت کامل، در طبیعت رهاسازی شوند.

متهم این پرونده نیز با تشکیل پرونده قضایی به مراجع قضایی شهرستان دهاقان معرفی شد تا طبق قوانین و مقررات با وی برخورد قانونی صورت گیرد.

گفتنی است، شکار و زنده‌گیری پرندگان شکاری جرم محسوب شده و طبق قوانین حفاظت از محیط زیست، مجازات‌های سنگینی برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

از تمامی شهروندان درخواست میشود در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، مراتب را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *