جستجو

جلسه قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان دهاقان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری دهاقانیها به نقل از خبرگزاری بسیج دهاقان، جلسه قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان دهاقان بعد از ظهر چهارشنبه با حضور سرهنگ پاسدار حسن عجمی، رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت زدایی استان اصفهان، فرماندار دهاقان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان دهاقان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار حسن عجمی رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان بعد از ظهر امروز در جلسه قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان دهاقان ضمن تبریک هفته بسیج سازندگی اظهار داشت: بسیجیان در تمامی عرصه‌های خدمت‌رسانی به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خوش درخشیده‌اند و خدمات بسیار خوبی را انجام داده‌اند، یاد و خاطره بسیجی جهادگر امیرحسین رادمهر که از بسیجیان بسیار فعال و جهادی ما بوده‌اند و هفته گذشته بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داده‌اند گرامی داشته و امید است روح ایشان با ائمه اطهار(ع) و شهدای گرانقدر محشور گردد.

وی در ادامه با بیان این‌که فعالیت‌های بسیج سازندگی گستره است گفت: بسیج سازندگی در حوزه‌های خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی اقدامات بسیار خوب و تأثیرگذاری را به همت بسیجیان، گروه‌های جهادی و همکاران در نواحی انجام داده است.

عجمی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی و جهادگران در زمان درگیری کشور با ویروس منحوس کرونا گفت: با همراهی و مشارکت اقشار مختلف مردم، فعالیت‌های بسیار خوبی در جهت مقابله با این بیماری و حمایت معیشتی از خانواده‌های آسیب دیده انجام شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان با بیان این‌که پس از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه ، حمایت از اقشار ضعیف و کم درآمد به صورت ویژه در بسیج سازندگی پیگیری شد گفت: از زمان درگیری کشور با ویروس منحوس کرونا تا کنون بیش از ۱ میلیون بسته معیشتی در مناسبت‌های مختلف در میان افراد شناسایی شده توزیع شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته همزمان با شب یلدا، میوه و بسته‌های غذایی در سطح استان و در میان خانواده‌های ضعیف توزیع شد، همچنین در آستانه فرا رسیدن سال نو، توزیع بن لباس و کفش را به صورت استانی داشتیم.

عجمی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در حوزه محرومیت‌زدایی گفت: موضوع تأمین آب شرب پایدار را در چند شهرستان پیگیری کرده‌ایم، و در همین راستا تأمین آب شرب در شهرستان نایین، به زودی تکمیل و شهرستان‌های باقی مانده نیز در دست اجرا است، در شهرستان دهاقان نیز تأمین آب برای روستاهای دزج و قمیشلو در دست پیگیری و اجرا است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان گفت: احداث استخرهای کشاورزی و لایروبی قنوات نیز در سال‌های اخیر توسط بسیج سازندگی انجام شده است.

وی با بیان این‌كه ۴ هزار تن قیر برای انجام پروژه‌های مربوط به آسفالت جاده‌های مناطق محروم در سطح استان اصفهان توزیع شده است بیان کرد: شهرستان دهاقان خوشبختانه سهم خوبی را از این موضوع را به خود اختصاص داد و پروژه‌هایی که اولویت داشت به بهره‌برداری رسید.

عجمی بیان کرد: به زودی طرحی را برای اعطای تسهیلات تهیه جهیزیه برای زوج‌های ضعیف و کم درآمد ابلاغ خواهیم کرد، احداث پنل‌های خورشیدی را نیز داشته‌ایم که در دهاقان ۲۵ مورد نصب شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان با اشاره به فعالیت هزار و ۷٠٠ صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یاری بسیج در استان اصفهان بیان کرد: با مشارکت و همراهی خوب مردم و صندوق‌هایی که ایجاد شده است؛ طرح‌های خوبی در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم قرارگاه‌ محرومیت زدایی شهرستان با دبیری ناحیه مقاومت بسیج، از تمامی ظرفیت‌ها برای رفع محرومیت در شهرستان استفاده کند و همچنین با بانک‌های شهرستان در راستای تسهیل در پرداخت تسهیلات تعامل و هماهنگی ایجاد کنند.

عجمی با اشاره به فعالیت‌های جهادی بسیجیان شهرستان دهاقان گفت: شورای جهادی شهرستان دهاقان، تا کنون بسیار موفق عمل کرده و علاوه بر حضور در اردوهای جهادی نقاط مختلف استان، اردوهایی را در سایر استان‌ها نیز داشته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان ضمن تقدیر از شهرداری و شورای اسلامی دهاقان در جهت آسفالت تپه نورالشهدای این شهر بیان کرد: ضرورت دارد، برای استفاده بهتر از این فضای معنوی، یک مجموعه فرهنگی در این مکان احداث شود تا فعالیت‌های متناسبی را برای مردم اجرا کند، سازمان بسیج سازندگی در استان نیز حمایت‌هایی را در حد توان برای احداث این مجموعه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *