جستجو

۶ ماه تا ۱ سال زندان در انتظار مخدوش‌کنندگان پلاک خودروها

به گزارش پایگاه خبری دهاقانیها، سرهنگ علی نجات محمدی، رییس پلیس راهور شهرستان دهاقان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دهاقانیها گفت: رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن کاور، ماسک، کاغذ و برچسب می کنند علاوه بر جریمه، به دلیل ارتکاب جرم به مرجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

وی ابراز داشت: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی مجازات مخدوش کردن پلاک خودروها ۶ ماه تا ۱ سال زندان است و پلیس به شدت نیز در این خصوص قاطع عمل خواهد کرد.

محمدی در ادامه گفت: رانندگان توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه‌شان همواره باید همانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفته‌اند بدون هیچگونه مخدوشی و دستکاری در جلو و عقب خودرو نصب شده باشد.

لازم به ذکر است طبق تعریف جرایم رانندگی دستکاری پلاک خودرو برای اینکه پلیس نتواند تخلفات راننده را ثبت کند و یا دوربین‌های راهنمایی و رانندگی نتوانند از تخلفات عکس‌برداری کنند، و همچنین تغییر ارقام مصداق مخدوشی پلاک است و جرم تلقی می‌گردد.

یک پاسخ

  1. سلام واقعا باید برخورد بشه ماشین من داخل پارکینگ خونه پارک بوده خلافی جاده حراز آمده اعتراض هم زدیم فایده ای نداشت انشالله که برخورد بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *