کسب گواهینامه تبصره ماده 10 حمایت از شرکت‌های نوپا توسط مرکز رشد واحد دهاقان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دهاقانیها از واحد دهاقان، مرکز رشد این واحد دانشگاهی موفق به کسب گواهی‌نامه تبصره ماده ۱۰ حمایت از شرکت‌های نوپا شد.
در این گواهینامه آمده است:
بدین‌وسیله گواهی می‌شود مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان می‌تواند طبق ماده 10 آیین‌نامه حمایت از کسب و کارهای نوپا مصوب هیئت وزیران نسبت به دریافت کدهای کارگاهی و کدهای مؤدی برای شرکت‌های مورد حمایت خود از سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی اقدام نماید.
محمد خوانساری
معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران

شایان ذکر است قباد بهزادی‌پور، مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام موفقیت واحد در زمینه کسب این گواهینامه و ارسال آن، از زحمات کارکنان واحد دهاقان به جهت توسعه زیرساخت های فناوری و نوآوری تقدیر و تشکر کرد.

سازمان‌های نوپا به منظور توسعه فناوری، تاسیس و فعالیت خود را آغاز می‌نمایند. این سازمان‌ها، غالباً کوچک ولی در عین حال نقشی مفید و موثر در کارآفرینی و دستیابی به فناوری دارند. به دلیل وجود هزینه‌های زیاد و نبودن تجربه لازم برای از بین بردن موانع، دستیابی به اهداف توسط این سازمان‌های نوپا به راحتی میسر نمی‌شود. با توجه به مشکلات موجود و ریسک بالای تاسیس این سازمان‌ها، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، جوانان مستعد و دارای زمینه‌ها و پتانسیل‌های بالا، تمایلی به ایجاد و راه‌اندازی واحدهای شخصی فناور ندارند.

در واقع هدف اصلی تاسیس مراکز رشد از بین بردن و یا کاهش موانع و مشکلات از سر راه مؤسسات و سازمان‌های فناور نوپا می‌باشد. مراکز رشد با انجام حمایت و ارائه خدمات اولیه، نقشی بی‌بدیل در شکل‌گیری، رشد و موفقیت این سازمان‌های نوپا دارند

اهداف کلان مراکز رشد واحدهای فناوری و کارآفرینی طبق آیین‌نامه تاسیس مراکز رشد واحدهای فناوری و کارآفرینی شامل: جذب و پذیرش واحدهای فناور در جهت زمینه‌های فعالیت‌های مرکز رشد، فراهم آوردن امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت توسعه واحدهای فناور، ارائه خدمات مورد نیاز واحدهای فناور در راستای تبدیل ایده‌های نو به محصولات قابل تجاری‌سازی، حمایت مالی و نیز ایجاد زمینه‌های مناسب برای حمایت مالی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد، ایجاد زمینه‌های لازم برای تبلیغات، بازاریابی، تجاری‌سازی محصولات فناورانه و نوآورانه و شرکت در کارگاه‌ها و نمایشگاه‌ها در داخل و خارج کشور، نظارت و ارزیابی فعالیت‌های واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد، فراهم آوردن شرایط و امکانات استفاده از مشاوران، کارشناسان و شرکت‌های خدماتی خارجی در چارچوب قوانین و مقررات و … می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *