وداع جامعه دانشگاهیان دهاقان با شهدای گمنام، همزمان با سالگرد عروج آسمانی سردار سپهبد قاسم سلیمانی

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دهاقانیها از واحد دهاقان، همزمان با گرامیداشت ایام شهادت سردار سرافراز اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، دو شهید گمنام واحد دهاقان پس از سال‌ها با یازده شهید گمنام همرزم خود دیدار و وداع کردند.
 
در آیینی پرشور و عرفانی، جامعه دانشگاهیان واحد دهاقان شاهد حضور پیکر مطهر ۱۱ شهید گمنام بودند که پس از تشییع و وداع با پیکر این شهیدان، واحد دهاقان با غم و حسرت تنها ماند. 
دکتر جواد استاد محمدی، معاون دانشجویی و فرهنگی واحد دهاقان در خصوص این آیین و حضور شهدای گمنام در واحد دهاقان گفت: بسیار خرسندیم که همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) واحد دهاقان معطر به عطر وجود شهدای گمنام جنگ تحمیلی شد، حماسه‌سازانی که پس از سال‌ها گمنامی، تفحص شدند و در خاک عزیز ایران، در نهایت سربلندی و سرافرازی تدفین می‌شوند.
 وی با اشاره به مفهوم شهادت از نگاه دین افزود: بدون تردید شهادت، ناب‌ترین ارتباط بین خالق و مخلوق است که در آن شهید، همه دلبستگی‌های جهان را ترک می کند و به دیدار خداوند نائل می‌شود. شهیدان، رستگاران عالم هستند که به مقام بندگی خداوند درمی‌آیند و جایگاهی بس رفیع و بلند را از آن خود می‌کنند.
معاون فرهنگی واحد دهاقان در بخش پایانی سخنان خود ضمن بیان وظایف جامعه در قبال بزرگ‌مردی‌های شهیدان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی و آحاد جامعه تا همیشه قدردان دلاورمردی و رشادت های جوانان این مرز و بوم هستند، تجلیل و بزرگداشت شهدای جنگ و به خصوص شهدای گمنام، وظیفه ذاتی تک تک ایرانیان است، آن‌هایی که جان پاک خود را نثار کردند تا آبروی اسلام، ایران و ایرانیان تا ابد پابرجا بماند، منت شهدا تا ابد بر سر همه ما هست و خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *