طی دو سال گذشته، واحد دهاقان، حدود ۴۰ میلیون بذر هیبرید خیار تولید و روانه بازار کرده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دهاقانیها، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با مهندس علی جمشیدیان، فرماندار جدید شهرستان دیدار و گفتگو کردند.
 دکتر سیدحسن حجازی رئیس واحد دهاقان در این نشست ضمن تبریک انتصاب فرماندار جدید گفت: جای بسی افتخار است که در دانشگاهی که برای بلوغ آن زحمات بسیاری کشیده شده است، مشغول خدمت‌رسانی به جامعه علمی و پژوهشی کشور هستیم. واحد دهاقان جزء دانشگاه‌های با سابقه طولانی در استان و کشور است که در بسیاری از رشته‌ها از جمله رشته‌های مدیریت، جامعه‌شناسی و  ایمنی صنعتی جزو واحدهای سرآمد در استان اصفهان و کشور است. بیش از ۹۵ درصد دانش‌آموختگان رشته ایمنی صنعتی دانشگاه در بخش صنعت مشغول به کار هستند
حجازی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به وضعیت تعامل خوب واحد با ادارات شهرستان افزود: ارتباط دانشگاه با ادارات شهرستان طی سال‌های اخیر بسیار مطلوب و ایده‌آل بوده است. طرح‌های همچون دبیرخانه دائمی گردشگری شهرستان با مسئولیت دانشگاه، دبیرخانه آب منطقه و شهرستان، طرح تصفیه فاضلاب مسکن مهر شهرستان و تولید پساب برای آبیاری فضای سبز دانشگاه و سطح شهر و… از جمله مواردی است که به صورت مشترک و همکاری با ادارات سطح شهر در دست اقدام داریم.
 رئیس واحد دهاقان در ادامه ضمن بیان فعالیت‌های اقتصادی و دانش بنیان دانشگاه بیان کرد: در زمینه تولید بذر هیبرید با کمک مرکز تحقیقات بذر هیبرید دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان و شرکت دانش بنیان نگین‌بذر، با توجه به وضعیت بد بذرهای وارداتی از کشورهای خارجی، با بهره‌برداری از گلخانه واحد برای اولین بار، توانستیم طی دو سال گذشته حدود ۴۰ میلیون بذر خیار گلخانه‌ای تولید کنیم که یکی از افتخارات واحد است. در مطالعات در خصوص بذر گوجه نیز، ۲۵ نوع گوجه را مورد مطالعه قرار دادیم که چهار نوع آن را برای منطقه بومی سازی کردیم که امیدواریم در آینده نزدیک به تولید انبوه این بذرها اقدام نماییم.
 حجازی در پا پایان با تاکید بر حضور پرقدرت دانشگاه در کنار مسئولان شهر تصریح کرد: بسیار علاقه‌مندیم که بخش تحقیق و توسعه صنایع گلخانه ای را در دانشگاه داشته باشیم که با انجام تحقیق و توسعه علمی بسیاری از مسائل صنایع گلخانه‌ای، کمک خوب و قابل توجهی به شهرستان داشته باشیم. برای انجام تمامی امور مهم شهر، در کنار مسئولان خدوم شهرستان هستیم و به‌منظور پیشرفت و توسعه پایدار شهرمان، از هیچ کوشش و تعاملی دریغ نخواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *