رونمایی از سامانه “امهاد” در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان

با حضور دکتر نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان صورت گرفت:
رونمایی از سامانه “امهاد”
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از واحد دهاقان، در نشستی که با حضور دکتر پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، دکتر اکبر پیرستانی، معاون امور فناوری و نوآوری استان، اعضای هیئت رئیسه و جمعی از اعضای هیئت علمی برگزار گردید، سامانه “امهاد” رونمایی شد و مورد بهره‌برداری اولیه قرار گرفت. 
در این جلسه دکتر پیمان داوری، عضو هیئت علمی واحد، مؤسس و طراح سامانه امهاد در خصوص قابلیت‌های این سایت گفت:  سامانه امهاد با هدف حل چالش های دانشجویان تحصیلات تکمیلی به منظور انتخاب استاد راهنما، انتخاب موضوع پژوهشی، انجام پژوهش، مستند سازی پژوهش‌های انجام شده، همچنین چالش پیش رو درخصوص حضوری شدن دانشگاه ها و معطل ماندن بخش مهمی از ظرفیت‌های آموزش آنلاین، پنهان ماندن عمدی یا سهوی مشکلات موجود در صنایع کشور و طرح های پژوهشی ناکارآمد، متولد شد.
داوری با اشاره به دیگر قابلیت‌های این سامانه ادامه داد: عدم وجود پلتفرم مناسب برای بهره‌برداری شایسته از ظرفیت و وقت اساتید، مظلومیت اساتید دور از مرکز از نظر برخورداری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در بسیاری از رشته ها، محدودیت دانشگاه در پرداخت حقوق مکفی به اعضای محترم هیات علمی و لزوم ایجاد پلتفرم‌های درآمدزای کمکی، از دیگر عوامل طراحی و ساخت این سامانه بود. 
عضو هیئت علمی واحد دهاقان ضمن بیان راهکارهای سامانه امهاد برای مواجه با چالش‌های ذکر شده بیان داشت: سامانه در سطح کلان به شناسایی نودهای نخبگانی می‌پردازد و در یک پلتفرم منسجم، شبکه‌ای از متخصصین بر اساس رشته و گرایش تولید می‌نماید. در شبکه تولید شده، فرد نیازمند به مشاوره تخصصی که می‌تواند یک دانشجوی دکتری و یا یک فعال صنعت و یا حتی یک سرمایه‌گذار باشد، مورد پشتیبانی همگانی قرار گرفته و مناسب‌ترین فرد به او مرتبط می شود. در این فرآیند، امکان شبکه‌سازی شهری، استانی، کشوری و حتی جهانی وجود دارد. این سایت، قابلیت شبکه‌کردن حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و صنایع را با یکدیگر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *