‏ جشنواره طبخ غذاهای ایرانی ـ سنتی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری دهاقانی‌ها، مجتمع آموزشگاهی سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، جشنواره طبخ غذاهای ایرانی ـ سنتی را با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، مدیر و معاونان اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان، جمعی از معتمدین شهر و گروهی از اولیاء و مربیان آموزشگاه در محل پیش دبستانی سما دخترانه برگزار کرد.

زینب یوسف‌پور، مدیر پیش دبستانی سما  در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: پیش از برگزاری جشنواره در برنامه های توجیهی، ضمن ترغیب دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان به استفاده از غذاهای سنتی به جای غذاهای آماده، اثرات منفی و غیرقابل جبران استفاده از غذاهای آماده و فست فودی را تشریح و حاضران را به شرکت در این جشنواره ترغیب نمودیم.

مدیر پیش دبستانی سما افزود: غذاهای سنتی ایرانی بر اساس اقلیم و فرهنگ هر منطقه از کشور تهیه می‌شوند و غالباً مواد این قبیل غذا ها موجود و در دسترس می باشند. پخت بسیاری از غذاهای ایرانی ضمن ساده بودن از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند و از طرفی سلامتی فرد استفاده کننده را تضمین می‌نمایند. در غذاهای سنتی از مواد غذایی سالم و تازه استفاده می‌شود و با توجه به مدت زمان کم پخت، ویتامین‌های مواد غذایی از بین نمی‌روند و به همین دلیل برای سلامتی بسیار مفید می‌باشند.

یوسف‌پور در پایان ضمن بیان هدف از برگزاری جشنواره و تقدیر از شرکت کنندگان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره اهمیت قائل شدن خانواده‌ها و افراد برای تغذیه سالم و سنتی بود که با لطف خداوند و همکاری والدین در سطح بسیار خوبی برگزار شد. در پایان جشنواره، غذا ها در بین دانش آموزان توزیع و در محیطی بسیار صمیمی تناول شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *