تقدیر از خیّر اهدا کننده کتاب به کتابخانه دانشگاه آزاد دهاقان

سرپرست واحد دهاقان:
کتاب، ابزار تغییر فرهنگ و القای عنصر فرهنگی به جامعه است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دهاقانیها از واحد دهاقان، پیمان داوری در گفتگوی خود با دهاقانیها از تقدیر از یک خیّر اهدا کننده کتاب به کتابخانه این واحد دانشگاهی خبر داد.

سرپرست واحد دهاقان ضمن اعلام این خبر گفت: بدون تردید، کتاب یکی از مهم‌ترین ابزارهای تفکر و رشد و تعالی انسان است. از قدیم‌الایام کتاب‌خوانی و فرهنگ مطالعه نزد دوستداران علم و ادب بسیار محبوب و پسندیده بوده و در وصف آن سخن‌ها گفته شده است. خواندن کتاب راهی برای دست‌یافتن به دانش، دانایی و توانایی است و به فهم و درک درست مسائل کمک می‌کند.

داوری افزود: کتاب از عناصر مهم فرهنگی و ابزارهای تغییر در فرهنگ و القای عناصر جدید فرهنگی به افراد جامعه است. یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی در جهان، بالا بودن سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی است و جوامع توسعه‌یافته و پیشرفته، سرانه بالایی را در کتاب‌خوانی به خود اختصاص می‌دهند.

عضو هیأت علمی واحد دهاقان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چگونگی ارتقاء فرهنگ کتاب‌خوانی عنوان کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، اهدا کتاب به کتابخانه‌های عمومی و دانشگاهی، موجب رشد علمی دانشجویان و عموم مردم و یکی از شاخصه‌های اصلی بالابردن سرانه مطالعه می‌باشد.

بخش عمده‌ای از منابع کتاب‌خانه‌ها، از طریق کتب اهدایی تامین می‌شود و شهروندانی که دغدغه فرهنگ و کتاب‌خوانی را دارند به اهدای کتاب همت می‌گمارند و نقشی بی‌بدیل در پیشرفت فرهنگ و جامعه دارند.

داوری در پایان ضمن تقدیر از روحیه خیّری که اقدام به اهداء مبلغی به عنوان کمک به خرید کتاب برای کتابخانه پرستاری دانشگاه دهاقان نمود، اظهار داشت: حمید روشنی، از خیّرینی است که اهدای کتاب و پیشرفت فرهنگ کتاب‌خوانی، از دغدغه‌های همیشگی اوست، روشنی با اهدای مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به کتابخانه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان و تامین اعتبار برای خرید ۱۷۲ جلد کتاب در قالب ۶۸ عنوان، نقش خود را در نظام سلامت به خوبی ایفا نمود.

کتاب‌های خریداری شده در قالب موضوعاتی همچون آناتومی، فیزیولوژی، سلامتی، بهداشت، اختلالات و بیماری‌ها، نوزادان و … می‌باشند که روشنی با انجام این عمل نیک، گام بزرگی در ارتقای دانش دانشجویان پرستاری واحد دهاقان برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *