جستجو

برگزاری ۱۲٠ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در دهاقان

دهاقان – فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان ۱۲٠ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس به همت ناحیه مقاومت بسیج، حوزه‌های و کانون‌های اقشار و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان دهاقان برگزار خواهد شد.

سرهنگ پاسدار بشیر کیانی‌نژاد با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع از کیان ایران اسلامی که در دوران جنگ توسط رزمندگان ما انجام شد، بسیار مقدس است و باید ارزش‌های دفاع مقدس، ماندگار شوند، تکریم و تجلیل از رزمندگان این دوران وظیفه حتمی، ملی و میهنی تک تک ماست. برای درک عظمت کار دلاور مردان هشت سال جنگ تحمیلی و همرزمان شهیدشان، باید عظمت میدان دفاع مقدس و چرایی و چگونگی این قطعه مهم تاریخ ایران را به خوبی درک کرد.

وی با تأکید بر این‌که روحیه ایثار و فداکاری باید به نسل جدید منتقل شود، گفت: خاطرات آن دوران باید برای جوانان و نوجوانان تبیین شود، فرماندهان و رزمندگان دوران خون و شهادت به خوبی می‌توانند این تبیین را انجام دهند. کسانی که آن شرایط را درک نموده‌اند و در آن زمان حضور داشتند، می‌توانند چگونگی و سختی‌های کا را برای دیگران تشریح کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان ادامه داد: پیروزی عزت‌مندانه ما در ۸ سال دفاع مقدس، نتیجه فرماندهی و ابتکارات امام بزرگوار، تکیه بر توان مردمی و توکل بر خداوند متعال است. جنگ را مردم با کمترین امکانات اداره کردند و این مردم، سرمایه ارزشمندی هستند که ما به وجودشان می‌بالیم و باعث افتخار ماست که همین مردم چه در دوران جنگ و چه بعد از جنگ، در تمامی جبهه‌ها، پشتیبان، یار و یاور انقلاب بوده‌اند.

سرهنگ کیانی‌نژاد ضمن برشمردن دشواری‌های زمان جنگ افزود: جنگ و مدیریت آن کار پیچیده‌ای بود، برنامه‌ریزی نیز برای آن بسیار سنگین بود چرا که ابرقدرت‌ها با بیشترین تجهیزات جنگی در مقابل ما بودند و ما با کمترین امکانات و تکیه بر مردانگی جوانان خود مقابل دشمن ایستادیم.

وی با بیان این‌که جنگ تحمیلی موجب قدرت‌مند شدن ما و شکوفا شدن استعدادها در کشور شد، گفت: جنگ توانست از یک مجموعه جوان، عناصری کارآمد و با استعداد بسازد که این امر باعث شد هم اکنون در بسیاری از عرصه‌ها، حرف‌ برای گفتن داشته باشیم، در حوزه توان دفاعی، حوزه موشکی، موشک‌های دوربرد، سلاح‌های نقطه‌زن در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم؛ جنگ تحمیلی برکات زیادی را برای ما به دنبال داشت و سرمایه‌سازی آن موجب افزایش امنیت، آرامش، خودباوری و قدرت دیپلماسی برای ما بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دهاقان در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان دهاقان افزود: ۱۲٠ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس به همت ناحیه مقاومت بسیج، حوزه‌های و کانون‌های اقشار و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان دهاقان برگزار خواهد شد.

سرهنگ کیانی‌نژاد عنوان کرد: غبارروبی گلزار شهدا، رژه موتوری، نواختن زنگ دفاع مقدس در مدارس، برگزاری یادواره شهدای شهرستان ذیل کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان، دیدار از خانواده شهدا، رزمایش الی بیت المقدس و آیین صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح، مسابقات والیبال روستایی، تجلیل از موکب‌داران کوچک، برگزاری پیاده روی خانوادگی در سطح شهرستان و برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس و پایگاه‌های مقاومت بسیج اسوه را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته مقدس امسال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *